Csoport létrehozása 2020.04.20.
Kampány kezdete: 2020.04.21.
Kampány zárása: 2020.06.15.

Mérleg:
2833 tag
2919 aktív tag
1880 feltöltött kép
1209 bejegyzés
3523 hozzászólás
66155 reakció

Magyarországon FB-on elérhető emberek száma 5,8 millió
2018-ban 3,8% -a a munkavállalóknak dolgozott home officeban
Mai adatok home office-ban dolgozókról:?

Lezárult  a projekt. Amilyen heves vitákat kavart indulásakor, olyan sikeres lett végül. Egy, a múzeumi dogozók (Magyar Nemzeti Múzeum) home office-ának archiválására vonatkozó  kísérlet  széles körre való kiterjesztése kezdetben fejtörést okozott. A Muti az otthoni munkahelyed! My Home Office Challenge nyilvános projektje mégis miután megvalósulhatott, a magyar múzeumi szakma eddig jegyzett legsikeresebb közösségi gyűjtőkampányává nőtte ki magát. Hatalmas büszkeség ez nekünk, köszönjük minden résztvevőnek!

 Fotó: Adrienne Paul‎: My home office #paris, Párizs, 2020.április ​

Szűk két hónap alatt 1209 „felajánlás“, azon belül összesen 1880 fotó érkezett. A projektvezetője, Simonovics Ildikó, divattörténész, muzeológus, kurátor teljesen eggyé vált a csoporttal, tevékenységének fókuszában az állt, hogy a felhívás minél szélesebb körben elterjedjen.

Kezdetben nagy kérdés volt, hogy mennyire fogja tudni túllépni az adminisztrátorok ismerettségi körének határait a tagság. Sok-sok segítőnk volt, akiknek hála, ez megtörténehetett. Persze így is vannak igen felül,  és vannak igen alulreprezentált otthon űzhető foglakozáscsoportok, és vannak, akik még a hómofiszolók közül sem látszanak egyáltalán.

A gyűjtés egyik célja az volt, hogy fennmaradjon az utókornak a karantén idején megváltozott életkörülményei azoknak, akik FB tagok, képesek otthonról dolgozni, van munkájuk vagy a munkájuk elvesztése dacára igyekeznek a jövőjükre koncentrálni, tanulni, fejleszteni magukat, rendezni környezetüket, gondolataikat, helyzetüket, vagy csak egyszerűen élni  és túlélni és ezen taktikájukat poztív példaként állítva, szeretnék azt megmutatni másoknak, mert hozzájuk elért a kezdeményezés és szívesen csatlakoztak hozzá. A MHOC tagok beengedték a nyilvánosságot (nyílt csoportról van szó, ilyet eddig egyik magyar múzeum sem mert meglépni) az otthonukba, nem hivalkodva, de mégis büszkén. Hogy mi látszik a legtöbbször, amikor bekukucskálunk? Fejben „otthon“ levő emberek munkaállomásai, értelmiségi otthonokat látunk, rendezetten vagy rumliban, kint, vagy bent, normalitásként (művészek, illetve távmunkában korábban is dolgozó értelmiségiek) vagy az új helyzethez alkalmazkodó tagokét, összeköltözőkét, idős szeretteiket kimentőkét, család anyákét és apákét, vagy épp egyedül nevelő szülőkét, négy műszakban, gyerekeiket online oktatásban iskola, óvoda, bölcsöde nélkül munka mellett terelgető logisztikai menedzserekét,  akik vagy pozitívumként, vagy negatívumként, de mégis megfelelve a rájuk nehezedő kihívásoknak töltötték, tűrték a több mint három hónapot. Azaz nem karantént, hanem nonantént.

 Fotó: Kerékgyártó Judit, Budapest 2020.április 23.

Amikor az egyik tag azt írta, hogy ebben a csoportban otthon érzi magát, az arra is vonatkozott, hogy ez csoport abban is különleges, hogy távol-, kívülmaradtak a trollok, a kekeckedők, a negatív kommentgyárosok.

„Kukkolók“ és függönyfellebbentők jellemzői a párbeszédre való nyitottság, a kíváncsiság, az érdeklődés és a támogatás.

Elsősorban művész műhelyek nyíltak meg, ők a legprofibb társaság, a benfenttesek, nem véletlen, hogy a karantén kihirdetése után Tarr Hajnalka képzőművész FB posztja lett az Index.hu-n a maradj otthon útmutatója.

Hol vagyunk otthon, mi is az otthon, hogyan alakul az otthon és a munka világa közös térbe, vagy éppen magányba zárva? Erről és a megélt történetekről, élethelyzetekről szól majd a Magyar Nemzeti Múzeum jövő március végére, azaz a vészhelyzet kihirdetésének egy éves jubileumára tervezett kiállítás, amely reflektál a pandémia által okozott társadalmi és mentalitásbeli  változásokra, illetve azon csoportok mindennapjaira is, akik munkájuk helyzetük következtében kívül estek a projekt vonzáskörén. Ehhez egy egyedülálló szakmai csapatot szervezünk: szociológusok, pszichológusok,  mentálhigiénés szakemberek, környzetpszichológusok, művészek, kultúrakutatók, történészek és művészettörténészek segítik majd a kiállítás szervezők munkáját.

IDE kattintva lehet böngészni a kampányban résztvevők foglalkozásai és posztjai között! :) 


Fotó: Bak Andrea: Skatulya Tárlat. Budapest, 2020. április 28.