Az előző teremből nyíló beugró a korszak mindennapi életének változásait mutatja be. Az iskolaterem enteriőrje a kor stratégiai jelentőségű népiskolai programját, illetve az írástudatlanság visszaszorítását jelzi. A mozi a hangos film megszületését és ezzel egy új tömegszórakoztatási, és egyben propaganda eszköz megszületését mutatja. A mindennapi élet forradalmi változásait tárgyak és plakátok érzékeltetik. Ekkor terjedt el a gáz és a villanyáram használata. Megjelentek a gázűzhelyek, hűtőszekrények és bojlerek. Megszokottá vált a középosztály háztartásaiban a konzerv, a kuktafazék, vagy a hőálló üveg, és robbanásszerűen terjedt a rádió, a fényképezőgép és a kerékpár, sőt az autó használata is. Ekkor vált szokássá a hétvégi nyaralás, a weekend.

Érdekességek:

  • Klebelsberg Kunó kultuszminiszter 1926–1930 között a teljes magyarországi iskolarendszer reformjának keretében többek között 5000 népiskolai tantermet és tanítói lakást építtetett fel, főleg az alföldi tanyavilágban. A program egyik célja a katonailag legyengített ország kulturális felemelése, a Kárpát-medencei magyar kultúrfölény megerősítése volt.
  • 1931–38 között a Trianon után újjáéledő magyar filmipar 132 hangosfilmet készített. A filmek többsége a nézők vágyait megjelenítő édeskés vígjáték volt. A játékfilmek előtt kötelezően vetített híradók pedig a kormányzat hatásos propaganda eszközei lettek.